SailTies

Lucija to Izola, Slovenia

2 May 2024 at 10:20

Slovenia 2024 - Day 4

Pogoda z rana była zacna, nawet udało się popływać w zimnej wodzie na rozbudzenie z dnia wczorajszego 😉 Lekki południowy wiatr (2B w porywach to 3B). Zgubiony odbijacz zmusił nas to szybkich manewrów przy wyjściu z portu, lecz z uwagi na bliskość skał i małą głębokość zdecydowaliśmy się na użycie pontonu do akcji ratunkowej Kilku załogantów było aktualnie w trakcie szkoleń na patent sternika, więcej poświęciliśmy trochę czasu na ćwiczenia manewrowe, po czym udaliśmy się na północ w kierunku następnego postoju w Portorož. Południowy baksztag przechodzący w fordewind sprawił, że nasza prędkość na samym Foku była wystarczająca, dlatego nie stawialiśmy żagla głównego (szota). W oddali za rufą widać było jednak goniące nas kumulonimbusy. Wyglądało na to że zdążymy im uciec. W połowie drogi wiatr zaczął się lekko wzmagać a nasza prędkość wzrosła to 9 węzłów (na samym foku). Zaczęło lekko padać, więc załoga założyła lepsze odkrycie. - Może byśmy tak zrefowali trochę tego foka? - No można by ... - O Ku**a!!! Tak mniej więcej w ciągu kilkudziesięciu sekund zaskoczył nasz szkwał 🤣 na szczęście fok był już w trakcie refowania i udało się utrzymać łódź na stabilnym kursie pomimo kilku mocniejszych przechyłów. Prędkość na 1/3 foka dochodziła do ponad 13 węzłów. Dzięki sprzyjającym falom i wiatrowi od rufy obyło się bez ostrego kołysania i w miarę komfortowo dotarliśmy do portu docelowo, gdzie dzięki osłonie lądu mogliśmy bezpiecznie i spokojnie przycumować do kei

34.3

Łukasz Bielecki & Pawel Jankowski

27 April 2024 at 20:17

Slovenia 2024 - Day 1

Late night pick-up from marina in Monfalcone, and straight to Venezia over night. No wind and completely flat-glass sea, no choice but going on the engine all the way